reklama

Som slovenskou opatrovateľkou v Rakúsku, a preto kandidujem

Som jednou zo žien, ktoré svoj život žijú v dvoch rozdielnych rodinách. Polovicu mesiaca som doma na východnom Slovensku a druhú polovicu mesiaca v úplne cudzej rodine v Rakúsku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Volám sa Emília Mesarošová a rozhodla som sa kandidovať do Európskeho parlamentu. Som členkou SPOLU a na kandidátku ma zaradila koalícia Progresívne Slovensko a SPOLU – občianska demokracia, kde som na 11. mieste. 

Prečo kandidujem?

Slovensko je plné slušných, pracovitých a talentovaných ľudí, ktorí sú hrdí na členstvo v EÚ, ale často sa v nej cítia druhoradí. Je to aj situácia Slovákov a Sloveniek zamestnaných v zahraničí. Sme rovnakými Európanmi ako Rakúšania, ale predsa sa tak necítime. Máme horšie mzdy, zdravotníctvo aj sociálnu starostlivosť. Mojím želaním je pomôcť Slovákom pracujúcim v zahraničí, hlavne slovenským ženám, ktoré pracujú ako opatrovateľky v Rakúsku a v Nemecku. V roku 2008 len v Rakúsku pracovalo približne 50 tisíc opatrovateliek zo Slovenska, neoficiálne 250 tisíc Slovákov, z toho opatrovateliek je asi 30-tisíc.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ide o obrovskú skupinu ľudí, ktorí nemajú svoje zastúpenie.

Obrázok blogu

Tisíce slovenských detí vyrastajú bez matiek. Mnohé ženy chodia zarábať do Rakúska, Nemecka ako opatrovateľky, aby mali z čoho vyžiť ich rodiny. Že za to vďačíme Slovenskej vláde, to asi nemusím nikomu pripomínať. Hlavne, že percento v nezamestnanosti sa znižuje, no je to umelé zníženie nezamestnanosti. My ktorí pracujeme v zahraničí, nemôžeme byť evidovaní ako nezamestnaní na Slovensku.

Problému opatrovateliek a zahraničných pracovníkov sa nikto nevenuje

Je však slovenská vláda jediná, ktorá to môže sama vyriešiť? Zčasti, ak by boli na východe slušné platy, mohli by sme sa vrátiť. Ale je to aj medzinárodný problém. Opatrovatelia platia vysoké odvody v Rakúsku, kde je všetko nastavené tak, aby rakúsky občan bol zvýhodnený. Rakúskej vláde záleží na ich občanoch, žiaľ bohu našej vláde nezáleží na našich. Keď nám Rakúsko nechcelo priznať rovnaké rodinné prídavky, riešenie bolo hlavne na Európskej únii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Už veľa krát naše opatrovateľky zverejnili svoje problémy, domáhali sa spravodlivosti, žiaľ medializácia potrvala 2-3 dni a média to ukončili. Prečo sa nerieši problém s agentúrami, ktoré doslova iba zarábajú na ľuďoch a zneužívajú ich vo svoj prospech? Preto sa pýtam, prečo sa o tomto probléme nerokuje? Nie je nikto, kto by nás zastupoval.

Hlas nás pracujúcich v zahraničí Slovensko potrebuje iba v čase volieb.

Čo chcem dosiahnuť?

Preto sa chcem angažovať v Európskom parlamente, kde by som chcela riešiť pracovnú migráciu a zabezpečenie čo najférovejších podmienok pre cezhraničných pracovníkov. Slovensko môže byť silné a úspešné len v silnej Európe. Koalícia PS a SPOLU postavila kandidátku plnú aktívnych odborníkov, ktorí nebudú v Európe ticho sedieť, keď sa jedná o dôležitých veciach, a potom vykrikovať zo zadných lavíc, keď sa im niečo nepáči. Chcem v Európskom parlamente aktívne presadzovať férové podmienky pre našich a všetkých európskych pracovníkov v zahraničí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V ďalších blogoch sa chcem venovať téme stacionárov a problémom pracovných agentúr pre opatrovateľky v zahraničí.

Moju cestu do Európskeho parlamentu môžete sledovať na mojej fanúšikovskej stránke: https://www.facebook.com/emiliamesarosovaSPOLU/

Emília Mesarošová

Emília Mesarošová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Emília Mesarošová a rozhodla som kandidovať do Európskeho parlamentu, som členkou SPOLU a na kandidátku ma zaradila koalícia Progresívne Slovensko a SPOLU OBČIANSKA DEMOKRACIA, kde som na 11. mieste. Som jednou zo žien ktoré svoj život žijú v dvoch rozdielnych krajinách. Kandidujem, pretože Slovensko je plné slušných pracovitých a talentovaných ľudí, ktorí sú hrdí na členstvo v EÚ, ale často sa v nej cítia druhoradí. Je to aj situácia Slovákov a Sloveniek žijúcich v zahraničí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu