reklama

Kto vlastne som? Som Európanka, Slovenka alebo oboje?

Slovensko je stredom Európy, v prvom rade sme Slováci a naše národné záujmy presadíme iba tam, kde s našou kultúrou patríme. Preto si musíme správne vybrať. Kto sú Slováci? Slováci sú životaschopní ľudia a verím, že vedia čo chcú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Kto vlastne som? Som Európanka, Slovenka alebo oboje? Sú to otázky, ktoré súvisia s migrovaním ľudí do zahraničia, v prvom rade za prácou. Pre ľudí, ktorí musia za prácou cestovať po Európe, to nie je ľahké. Narodila som sa na Slovensku, moja rodina ostáva na Slovensku a predsa musím nechať rodinu a odísť za prácou mimo Slovenska. Je to život v dvoch rozdielnych štátoch, v dvoch rozdielnych kultúrach.

Pre ľudí, ktorí majú radi svoju rodnú vlasť a nemôžu v nej žiť je to veľmi zle. V cudzej krajine sme stále iba druhoradí a pozerajú na nás ako na prisťahovalcov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Ako to berie moja rodina? Ako to cítim ja?

Pochádzam z východného Slovenska, tak ako aj moja rodina, všetci sme sa narodili v Michalovciach. Čiže sme Slováci a hrdí východniari, hoci slovo „východniar “ pre inú časť Slovenska nič neznamená. Áno som východniarka a nehanbím sa to verejne priznať. Ak, vraj „na východe nič nie je“, tak asi prečo? Lebo naši poslanci Národnej rady ,východ Slovenska poznajú iba pred voľbami. Verte, že na východe Slovenska sú šikovní, pracovití, vzdelaní a inteligentní ľudia, tak ako aj napr. v Bratislave.

To, že migrujeme za prácou, za hranice Slovenska, nie je pre východ SK až tak nepochopiteľné, my musíme. Východ Sk sa nerozvíja, nemáme sa kde zamestnať, a ak áno, z platu sa nedá vyžiť. My východniari sme Slovenskí občania iba pred voľbami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pýtam sa sama seba, som Slovenkou, alebo Európankou? Prácu na Slovensku zatiaľ nemám istú, pracujem v Rakúsku, ak som na Slovensku som s mojou rodinou, tak som pravde podobne doma. Moji rodičia mi stále hovorili, že „domov je tam, kde je tvoja rodina, kde sú tvoji najbližší“. 

Spomínam často na moje detstvo, keď nám učiteľ dejepisu ( geografie) stále hovoril „buďte hrdí na Slovensko“.

Slovensko je súčasťou svetadielu Európa .Myslím si, že je fajn patriť do Európy, no asi každý, kto sa narodí na Slovensku sa cíti viac Slovák než Európan. Pamätám si na jednu vyučovaciu hodinu, kde nám pan učiteľ vštepoval názor, aby sme sa cítili aj ako Európania a to za mojich školských čias sme ešte nepatrili do Európskej únie. Európu až tak nevnímam, my sme Európania, ale druhej kategórie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľmi často premýšľam nad tým, kde vôbec patrím. Žijem dvojitý život, alebo ako by som to mala správne pomenovať, dva týždne na SK a ďalšie dva v Rakúsku. Okolie odo mňa stále očakáva, aby som sa prispôsobovala. Samozrejme „Život je zmena“, a ja už chcem ostať pri mojich najbližších.

Nechcem zabudnúť kde patrím a kým naozaj som. Každý z nás je niekým, má svoju rodinu a svoju hrdosť, no nie každý sa vie vo svojom živote presadiť. Zvlášť, ak pracuje v cudzom štáte a kvôli platu, ktorý nezodpovedá Európanom z iného členského štátu, musí čušať a trpieť. V Európe sa z nás smejú, berú nás ako lacnú pracovnú silu, často krát ako menejcenných. To vážne, my Slováci nemáme už žiadnu hrdosť, prečo sa nebránime?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Som hrdá na to, kde som sa narodila. Európania sa inak pozerajú na Slovákov. Samozrejme, že sa beriem aj ako Európanka. Predovšetkým som však východniarka z okolia Michaloviec.

Môj vzťah k Slovensku je väčší než k Európe a považujem sa za Slovenku, preto mojím najväčším prianím je pomôcť naším Slovákom a Slovenkám pracujúcim za hranicami Slovenska.

Ešte väčším mojím prianím je vrátiť deťom mami, otcov na Slovensko a ľuďom odkázaným na pomoc druhých, vrátiť zdravotné sestry, slovenských opatrovateľov na Slovensko.

 My sme pracovití, slušní Slováci – Európania

Moju cestu do Európskeho parlamentu môžete sledovať na mojej fanúšikovskej stránke: https://www.facebook.com/emiliamesarosovaSPOLU/

Emília Mesarošová

Emília Mesarošová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Volám sa Emília Mesarošová a rozhodla som kandidovať do Európskeho parlamentu, som členkou SPOLU a na kandidátku ma zaradila koalícia Progresívne Slovensko a SPOLU OBČIANSKA DEMOKRACIA, kde som na 11. mieste. Som jednou zo žien ktoré svoj život žijú v dvoch rozdielnych krajinách. Kandidujem, pretože Slovensko je plné slušných pracovitých a talentovaných ľudí, ktorí sú hrdí na členstvo v EÚ, ale často sa v nej cítia druhoradí. Je to aj situácia Slovákov a Sloveniek žijúcich v zahraničí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu